Je bent een bank met een bijzonder en eigen verhaal. Dat wil je vertellen, delen en uitdragen. Maar waar begin je...? Nou, bij de mensen van Rabobank IJsseldelta, de medewerkers dus; inspirerende ambassadeurs die het verhaal in zich dragen én zijn. En ik mocht het verhaal opschrijven.
De aanpak
Naast een inventarisatie van bestaande content, ging ik in gesprek met teams. Ik haalde het verhaal letterlijk op. Ik schreef een eerste versie waarop alle medewerkers mochten schieten, zij vulden aan wat nog ontbrak. Met alle persoonlijke input en feedback maakte ik het corporate verhaal compleet. En gaf het de naam De Kracht van Samen.
We verrijkten het verhaal met vragen, kleine opdrachten en ruimte voor eigen notities. Zo werd het een boek met een verhaal en tegelijk een werkschrift. Een prachtige manier om het verhaal te laten leven en medewerkers daar onderdeel van te maken.
Meer weten?
Wil je meer weten over hoe je medewerkers meekrijgt in het verhaal van jouw organisatie? Ik vertel je graag meer over mijn aanpak en concept voor dit betekenisvolle Rabobank project.
Opdrachtgever: Rabobank IJsseldelta
Diensten: 'corporate story digging', story en copy concept, copywriting
In samenwerking met: Team Rabobank IJsseldelta & Beeldprikkels (vormgeving)